Alfama je samo nebo granica

Ocjena: / 6
LošeOdlično 

Noćni skok padobranom s 10.000 metara
U rujnu 2003. godine, padobranska skupina SJP "ALFA" bila je na stručnom usavršavanju u Memphisu, SAD. U suradnji s američkom vojskom (Rangeri), skupina je nakon višednevnih priprema, 21.09.2003. g. u 06:00 sati po lokalnom vremenu uspješno izvela dnevni, tzv. H.A.L.O. (High Altitude Low Opening) skok padobranom s visine od 10.000 metara uz uporabu autonomnog izvora kisika (vlastita boca s kisikom pričvršćena na opremu padobranca).

Dana 10. rujna 2005. godine, padobranska skupina u sastavu od pet djelatnika SJP "ALFA" ponovo će se uputiti na stručno usavršavanje u SAD. Nakon 7 dana priprema u Memphisu, gdje će radi prilagodbe skakati s kompletnom H.A.L.O. opremom, skupina će još jednom izvesti dnevni skok s 10.000 metara. Ako skok bude uspješan, a vremenski uvjeti budu dozvoljavali, ALFE će 19. rujna izvesti skok padobranom s 10.000 metara u uvjetima minimalne vidljivosti - noću.

Padobranci će skakati iz zrakoplova "Super King Air", pogonjenim s dva "turbo-prop" motora tipa PT-6A, svaki jačine po 750 KS. Kako navedeni zrakoplov nema kabinu pod tlakom, a na visini od 10.000 metara tlak zraka iznosi oko 265 hPa (cca. 26% tlaka u odnosu na tlak na 0 m/nv), opremljen je konzolom koja tijekom leta kisikom opskrbljuje pilota i šestoricu putnika. Usljed tako niskog tlaka zraka, parcijalni tlak kisika je također vrlo nizak, što bi bez dodatnog izvora kisika rezultiralo hipoksijom i gubitkom svijesti već nakon 10-15 sekundi. Niska temperatura od oko -50° C dodatna je otežavajuća činjenica koju se ne smije zanemariti. Tijekom dnevnog skoka u rujnu 2003. godine nekolicini padobranaca su zbog niskog tlaka i temperature zatajili digitalni visinomjeri, mjerači brzine i kamere. Stoga su padobrane morali otvarati na temelju vizualne procjene udaljenosti od tla. Kod noćnog skoka s visine od 10.000 metara takva vizualna procjena ne postoji, pa u slučaju zatajenja visinomjera, padobranac mora na osnovi iskustva i osjećaja procijeniti visinu na kojoj će otvoriti padobran.

Sâm skok počinje udisanjem čistog kisika iz konzole u zrakoplovu, 20-30 minuta prije polijetanja. Udisanje čistog kisika obavezno je kako bi se iz organizma izbacio dušik i time izbjegla mogućnost dobivanja dekompresijske bolesti. Vrijeme potrebno da bi se zrakoplov "popeo" na 10.000 metara iznosi 17-19 minuta. Na oko 9.000 metara visine, "Jumpmaster" (voditelj skoka) daje padobrancima instrukciju za iskopčavanje s konzole u zrakoplovu i ukopčavanje na vlastite "Twin 53" ili "Twin 22" boce, koje sadrže dovoljno kisika za 15-tak minuta disanja. Na visini od 10.000 metara, pilot pomoću GPS-a radi nalet preko aerodroma i padobrancima daje znak za iskakanje iz zrakoplova. Zbog velike brzine kretanja zrakoplova (350-400 km/h) svi padobranci moraju iskočiti u roku od 10-tak sekundi. U protivnom bi dva ili tri padobranca koji su zadnji iskočili mogli prizemljiti van aerodroma. Pri skoku padobranci koriste "HGU 55/P" balističke kacige s "Airox VIII" regulatorom kisika te vojne padobrane za H.A.L.O./H.A.H.O. skokove tipa "MC-4" ili "MC-5", površine 370 ft2 ili padobrane tipa "PRIMA" površine 290 ft2. Svi padobrani moraju biti opemljeni padobranskim automatom. Vrijeme slobodnog pada, od trenutka iskoka iz zrakoplova do trenutka otvaranja padobrana iznosi oko 2,5 minute. Brzina slobodnog pada u gornjim slojevima atmosfere na 10.000 - 5.000 metara kreće se od 350 do 450 km/h, a ispod tih visina od 150 do 200 km/h. Vožnja pod otvorenom kupolom do prizemljenja traje oko 3 minute.

Izvođenje ovakvog skoka daje veliko iskustvo Specijalnoj jedinici policije "ALFA" te je ovaj vid stručnog usavršavanja čini jedinom postrojbom u Republici Hrvatskoj osposobljenoj za izvršenje najzahtjevnijih zadaća. Tim činom, Specijalna jedinica policije "ALFA" stati će "rame uz rame" s najelitnijim specijalnim postrojbama na svijetu i ulaskom Republike Hrvatske u NATO savez, moći će aktivno dati svoj doprinos u borbi protiv terorizma i uspostavljanju mira u svijetu.

Za pruženu pomoć i podršku u provođenje ovog stručnog usavršavanja, Specijalna jedinica policije "ALFA" i Sportsko društvo ALFA EXTREME, posebno se zahvaljuju Ministarstvu unutarnjih poslova RH, Udruzi veterana specijalne jedinice policije "ALFA" Zagreb, Gradu Zagrebu i sljedećim sponzorima:

METRO
Erste & Steiermärkische bank d.d.
Elicom d.o.o.
Holcim (Hrvatska) d.o.o.
M.M.-Boban d.o.o.
Vibau građevinska tehnika d.o.o.
Smit Commerce d.o.o.
MHM-ING d.o.o.
Ivalim d.o.o.
Šljunčara i prijevoznički obrt
Agapa Zagreb d.o.o.
PGP-Gavran d.o.o.
Vulkal d.o.o.
Matić d.o.o.

Pretraga stranice

Croatian English French German Hungarian Italian Russian Spanish Turkish

Osnovni podaciUdruga veterana SJP Alfa Zagreb
Remetinečka cesta 77
10020 Zagreb

info@uvsjp-alfa.hr

PREDSJEDNIŠTVO UDRUGE:
Željko Mihaljević
Željko Šarić
Damir Herceg

ADMINISTRATOR WEB STRANICE:
Franjo Triplat
admin@uvsjp-alfa.hr

Uredovno vrijeme:

PREMA NOVOM REŽIMU RADA UDRUGE

Žiro račun: ZAGREBAČKA BANKA: HR5923600001101782247
MBS: 1836072
OIB: 39923915314

SPONZORI


Foto domovinski rat

Pristupnica

Trenutno aktivnih Gostiju: 11